PROMOTION

Ole upeimmillasi hääpäivänä!

Hääpäivänäsi tahdot todellakin sisäisen säteilysi näkyvän myös ulkopuolelle. Tahdot morsiuspuvun istuvan kauniista, ihosi olevan persikansileä ja silmiesi loistavan onnesta ja energiasta. Tässä seuraa muutama käytännöllinen ja fiksu neuvo, joiden avulla tulet olemaan upeimmillasi hääpäivänä.

Teksti: Anna Storm  Kuvat: AdobeStock.com

Häiden suunnittelu on upea matka, mutta samalla myös matka, joka usealle tuo mukanaan eri tasoista stressiä: pitkiä öitä ja paljon suunnittelua. Tämän ajanjakson aikana on helppo unohtaa pitää huolta itsestään ja terveydestään. Tämä, ikävä kyllä, ei sovi kovin hyvin yhteen sen kanssa, että juuri sinä olet keskiössä hääpäivänäsi. Kyseessä on päivä, jolloin kaikkien katseet suuntautuvat sinuun ja puolisoosi. Kyseessä on päivä, jolloin on itsestään selvää, että haluat näyttää parhaat puolesi. Vartalon, ihon ja energiatason tulee olla huipussaan tärkeänä päivänä. Me autamme sinua keskittymään oikeisiin asioihin, jotta onnistuisit tavoitteissasi.

 

Vartalo

Osa ihmisistä saa epäterveellisen idean laihduttaa ennen häitä mahtuakseen unelmapukuunsa. Tätä päätöstä tulee harkita tarkoin ja suuressa osassa tapauksista unohtaa kokonaan. Laihduttaminen ei ole pysyvä olotila vartalolle ja laihduttamisen myötä on todennäköistä, että et nauti hääsuunnittelusta, vaan olet alituisesti huonolla tuulella häitä edeltävinä viikkoina. On myös suuri riski, että hääpäivänä energiatasosi ovat matalalla ja saatat kokea huimausta ja väsymystä.

 

Järkevä suhtautuminen ruokaan ja liikuntaan on kaiken A ja O, mikäli mielit sädehtiä hääpäivänäsi. Aloita ruokavalion suunnittelu useita kuukausia etukäteen. On tärkeä huomioida, että ruokavaliosta puhuttaessa on kyse yksilöllisistä tarpeista. Se, mikä sopii toisille, ei välttämättä sovi sinulle. Ankara totuus on, että meidän pitää kokeilemalla selvittää mikä juuri meille sopii parhaiten. Kokeile tekemällä pieniä muutoksia tämänhetkiseen ruokavalioosi. Lisää kuitujen määrää. Syö enemmän hedelmiä ja vihanneksia. Vähennä sokeria. Vaihda tavalliset meijerituotteet vähälaktoosisiin. Vältä punaista lihaa. Syö kasvisruokaa. Syö säännöllisin väliajoin. Syö isompia annoksia. Syö pienempiä annoksia. Kyllä, listaa voi jatkaa loputtomiin ja huomaat eron vasta muutaman viikon kokeilun jälkeen. Mikä on tavoitteesi? Olla pirteämpi, iloisempi, vahvempi ja terveempi.

 

Kuten huomaat, on aikaa vievää löytää ruokavalio, joka on sinulle toimiva ja kestävä. Voit kuitenkin olla varma, että kaikki se aika ja työ joka oikean ruokavalion löytämiseen menee on kaiken vaivan väärti. Sen lisäksi, että sinusta olet pirteämpi, iloisempi, vahvempi ja kauniimpi, tulet myös säteilemään hääpäivänäsi.

 

Ruokavalion lisäksi puhumme liikunnasta. Samat asiat pätevät myös tällä alueella. Aloita lisäämällä fyysisiä aktiviteetteja elämääsi muutama kuukausi ennen häitä. Liikunta kehittää vartaloasi ja parantaa ryhtiäsi, joiden seurauksena morsiuspukukin istuu kauniimmin. Fyysinen aktiviteetti vapauttaa myös serotoniini-nimistä ainetta, joka on kehon oma hyvinvointi-hormooni. Lisäksi fyysinen aktiviteetti on paras lääke stressiin – kannattaa siis hääsuunnittelun alla merkata kalenteriin aikaa myös liikunnalle.

 

Löydä liikuntamuoto joka sytyttää, sinun pitää löytää jokin laji mistä pidät. Jokin laji, joka ei koskaan tunnu pakolta, vaan jota kohtaan tunnet intohimoa. Kyseessä voi olla voimaharjoittelu, se voi olla jalkapallo, se voi olla sunnuntaikävelyjä koiran kanssa tai potkunyrkkeily. Laji voi olla vaikka suunnistus, golf tai jopa pitkän matkan hiihto. Paras liikuntamuoto on nimittäin se, josta ”tulee tuloksia”. Ja se mistä tulee tuloksia on se josta sinä pidät ja jota teet mielelläsi ilman psyykkistä vastustusta, ja joka auttaa sinut elämäsi kuntoon hääpäiväsi alla.

 

Iho

Sen lisäksi, että pidät vartalostasi huolen, on myös tärkeä huolehtia ihosta. Suojaamalla, puhdistamalla ja kosteuttamalla pääset pitkälle. Hyvinvoiva iho on myös kauniin näköinen iho. Voit aloittaa päivittäiset kasvorutiinit muutaman viikon ennen häitä. Osta puhdistusemulsio, joka sopii ihollesi ja pese kasvosi huolellisesti aamuin illoin. Voitele kasvosi jälkeenpäin kasvovoiteella. Investoi mielellään sekä päivä- että yövoiteeseen.

 

Suosittelemme tekemään kasvohoidon muutaman päivän ennen häitä. Puhdistavan hoidon avulla ihosi saa hohtoa ja sädehtii (älä kuitenkaan suunnittele kasvohoitoa liian lähelle hääpäivää, sillä ihosi saattaa punottaa muutaman päivän hoidon jälkeen). Nypi myös kulmakarvat muutama päivä ennen häitä.

 

Auringolta suojautuminen on tärkeä asia. Suojaa kasvosi (ja vartalosi) aurinkovoiteella päivinä ennen häitä, jotta vältät palamisriskin. Kesäkuukausina on hyvä käyttää aurinkovoiteita korkealla suojakertoimella sekä pysytellä varjossa. Lisäksi kannattaa suojata itsensä ilmavilla vaatteilla ja aurinkohatulla.

 

Pitkällä näkymällä:

  • Löydä sinulle sopiva ruokavalio
  • Hanki fyysinen aktiviteetti elämääsi, valitse liikuntamuoto josta nautit
  • Investoi sinulle sopiviin kasvonhoitotuotteisiin, ja hanki päivittäinen kasvojen hoitorutiini.
  • Varaa itsellesi aika kasvohoitoon

 

Hääpäivänä:

  • Syö runsas aamiainen
  • Juo paljon vettä
  • Kun meikki on tehy, käytä mielellään ”face spraytä” lisätäksesi kosteutta ja päästäksesi eroon puuterimaisesta lopputuloksesta
  • Pidä laukussasi mukana kuivattuja hedelmiä/pähkinöitä, joita voit napostella tunteina ennen vihkitoimitusta

LUE LISÄÄ


Seuraa meitä
Back to top